Kasta

Lillan är förbannad på mig.
Hon kastar sina leksaker runt sig och är oförsiktig till tusen med dem.
Jag sa att man ska vara försiktig med sina saker, annars slänger mamma dem.
Så frågade jag om jag skulle kasta dem.
Hon sa då "ja".
Så jag "kastade" dem helt enkelt.
Resulterade i hysterisk unge...
Leksakerna ligger egentligen i en låda, men hon tror att jag kastade dem...
Försöker lära henne att vara försiktig med sina saker.
Gör ont i hjärtat dock...
Gjorde jag rätt?
Hon ska få tillbaka dem, men inte nu.
Inte innan hon lugnat ner sig är tanken.
Men är hon för liten för att förstå?


Kommentarer
Postat av: Cristin

Jag tror att hon förstår mer när det blir en konkret konsekvens än om du bara hade "skällt" på henne.

2012-01-03 @ 21:12:50
URL: http://malinelise.blogg.se/
Postat av: kimberley

Jag tror dom förstår så mycket mer än man tror. Jag försöker alltid vara konsekvent och prata om vad jag blir "arg"/säger till för. brukar fråga honom efter en stund om han vet vad han gjorde och han vet alltid. Men han testar och testar.. Ibland känner ja bara för att rymma.;)

2012-01-03 @ 23:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0