Dagens middag

Idag testade jag något nytt faktiskt.
Det blev riktigt, riktigt gott tyckte både jag och Tiili.
Mikael är och repar hela kvällen så hans utlåtande har inte kommit ännu.

Fläskfilégryta med ris blev dagens middag.

Receptet då undrar ni säkert. Enkelt säger jag.

Ingredienser:
Fläskfilé
Champinjoner
Paprika
Vitlök
Smör till stekning
Salt och peppar
Jag hade även Piffiallkrydda och en nypa Berbere för styrka
Maizenaredning

How To:
Bryn köttet i smör, krydda, efter en stund slänger man i champinjoner och paprika, låter fräsa snabbt innan man häller i grädden, pressar i vitlök och reder av med Maizena. Smaka av och krydda eventuellt mer efter smaklökar

Enklare blir det inte!

 


Nam Nam sa Tiili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0