Lyckan är total!

Fick svaret på tentan idag.
Jag som var så grymt osäker på den.
Jag klarade den!
Lyckan är total!
Har aldrig i mitt liv blivit så påverkad av ett prov.
Har heller aldrig i mitt liv blivit så glad över ett G.
(Märk väl att betygsskalan bara sträcker sig mellan Underkänd och Godkänd)
Jag hoppasde och dansade runt i klassrumet och kramade Peter i säkert tio minuter.
Jag biter mig fast ett tag till med andra ord.
Än har jag inte gett upp.
Än är inte livet förstört!
Tack gode för detta!
Nästan så jag blir troende.
L Y C K A!

Kommentarer
Postat av: gubbfan

Grattis!

2011-09-02 @ 22:08:51
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: gubbfan

Tänkte på en sak.

Ett provresultat, en tentas resultat, är skillnaden mellan paradiset och helvetet.

Du är vuxen och borde stå pall för en del smällar.

Men hur är det för ett barn eller en ungdom?

En liten människa som får ett värde eller blir totalt värdelös bara för ett provresultat.

Hur påverkar det den lilla människan?



Ja du får naturligtvis passa dina tankar och din tunga.

Det är så mycket som påverkar dina möjligheter att bli färdig lärare och få möjligheten att hjälpa unga människor ut i livet, ut med en fin självkänsla och kanske gott självförtroende.

Står du ut med högskolelärarnas försök att hjärntvätta dig och överlever som tänkande, ifrågasättande individ så har du ett ansvarsfullt jobb framför dig.

2011-09-03 @ 13:20:22
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0