I brist på tålamod...

Vad gör man som mamma när man känner att allt tålamod har tagit slut?
När man bara vill vara barnledig en vecka för att få en chans att andas, ta igen läsning i skolan, umgås med sina vänner i lugn och ro?
Slippa passa på och passa upp hela tiden..
Är det ens ok för en mamma att inte orka vara mamma ibland?
Jag tar mig i kragen och är det ändå, men jag känner att tålamodet är på bristningsgränsen ibland.
Vissa dagar helt enkelt..
Igår var en sådan dag.
Hon var högt och lågt hela dagen, gjorde allt hon inte får göra och tjatade..
Tjatade hål i huvudet på mig.
Min älskade lilla unge.
Jag vart så trött, med en huvudvärk som trilskades, städ och tvätt att ta itu med.
Och mitt upp i detta ett barn som inte ville sova mer än 15 minuter på hela dagen och vägrade somna på kvällen.
När hon väl somnade runt elva tiden så vaknade hon hela tiden.
Jag känner mig faktiskt slut som människa.
Som om det varit för mycket under för lång tid och att det kommer ikapp nu.
Nu när jag precis som vanligt inte har TID att inte ha tid och ork.
Skrämmande.
Jag vill ju inget hellre än att vara en fantastisk mamma varje sekund av vår tid.
Orka allt, ha tålamod med allt.
Känner mig usel när jag inte lyckas med det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0