Handstil

Man ser dem varje dag.
Utan att man tänker över dem.
Olika handstilar.
Alla har ju sin egen.
Men idag såg jag en som jag inte var beredd på.
Pappas..
Det tog hårt.
Att inte vara förberedd på att den skulle komma.
Fick brev idag med en kopia på ett formulär han fyllt i.
Först vanliga datorskrivna papper och vips när jag vände blad så var det där.
Pappas handstil, pappas omvårdnad om oss.
Man ser det inte på mig.
Man ser inga tårar.
Men det tog så hårt..

Cindy är den av oss som reagerar på det allmänt accepterade sättet.
Jag ringde henne för att höra om hon oxå fått brevet.
Hon grät.

Vad är det jag har skrivit en gång innan..
Andras tårar är ett tecken på styrka.
Mina tårar är ett tecken på svaghet.
Snacka om dubbelmoral.
Ändå kommer jag inte ifrån att det är så jag känner.
Så jag fungerar.

Pappas handstil, hans blandning av stora och små bokstäver.
Hans dåliga stavning.
Pappas ord.
Det är så tomt, även om det inte borde vara det.
Jag såg honom ju så sällan ändå..
Några få gånger om året bara.
Hur kan det då bli tomt?
För att jag vet att jag helt plötsligt inte får något svar om jag slår hans nummer på telefonen..
Inte får höra hans röst.
Hans brummande..

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är inget fel i att gråta sällan. Jag gråter sällan när jag blir ledsen. Vet att när min farfar dog så grät jag inte. Det är inte att jag inte älskade honom. Det är inte heller att han inte varit en stor del av mitt liv. Jag kunde bara inte förmå mig att gråta. Så då fick jag jättedåligt samvete. Kände mig elak som inte grät.

Vissa har lättare för att gråta och andra svårare, men det spelar ingen roll, så länge du har ett sätt att få utlopp för dina känslor så att de inte ligger inuti dig och gror. Jag vet ju inte riktigt vad som har hänt med din far, men många saker som kan hända med föräldrarna är jobbiga.

Ha det bra!

2011-09-08 @ 19:44:47
URL: http://hannastankar.bloggplatsen.se
Postat av: gubbfan

Så jobbigt!

Men du...

Lite, lite av din far finns i Tiili och i dig.

Om det nu är någon tröst.



Var rädd om dig!

2011-09-08 @ 21:14:01
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0