Det tråkiga

Idag har jag faktiskt fått gjort det där tråkiga som jag inte fått tummen ur att göra på flera dagar.
Jag har diskat, dammsugit, svabbat, dammat av, organiserat och slängt.
Man kan med andra ord se mitt databord numera och även bänken under tvn går att identifiera.
Tvätten är jag i gång med för fullt.
Dock har jag ännu inte orkat ta itu med pappershögen på köksbordet..
Men det känns sjukt skönt att ha hunnit med massor under dagen.
Tiili har fått sig ett bad och jag har faktiskt hunnit plugga under dagen dessutom!
Inte så att jag suttit och skrivit arbeten, det är praktiskt taget omöjligt när Lillan är hemma, men jag har fått börjat läsa det som ska vara läst tills på torsdag.
Känns som en bra dag eftersom jag har gjort det mesta lekande lätt med energi och lust!
Det är så sällan man känner lust för sånt här.
Men idag så.
Det är inte ens så att jag stressat igenom det utan jag har tagit det sjukt lugnt med många pauser för att busa lite med Tiili, titta lite på tv, facebooka osv.
Det enda som är kvar nu är att hämta upp tvätten när den fått hänga iaf en timme till i torkrummet.
När det väl är gjort tänkte jag faktiskt förflytta mig och Sprattlis hem till Mikael för att spendera natten där.
Kul för henne oxå.
Hon pratar väldigt mycket om honom när han inte är runt om.
Skönt och läskigt på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0