Dålig

Jag har varit lite dålig på att skriva igen.
Men tiden har inte infunnit sig helt enkelt.

Lördag
Fest blev det i lördags och jag tyckte det var lite jobbigt i början, känner inte så många av de som var där.
En handfull bara.
Jag är ju blyg och det gör inte saken bättre.
Bordsplaceringar är läskiga grejer.
Men ju längre kvällen gick desto bättre kändes det.
Som det så ofta gör.

Söndag
Dagen efter på söndagen så vaknade vi hemma hos Mikael trötta fortfarande.
Lillan kom efter en halvtimme och det blev frukost, lek och tv-tittande.
Sprattlis somnade - Vi med.
I soffan alla tre.
Mysigt värre vart det.
Vaknade igen av att Mikaels kompisar kom och ringde på.
De skulle ju spela in sång.
Jag föreslog att Mikael skulle köra hem oss innan så det hela inte skulle förstöras av barnprat i bakgrunden.
Inte lyssnade de på mig inte, så vi blev kvar.
Det tog lite tid men de fick ihop det ändå.
Tog säkert lite extratid eftersom hon faktiskt störde ibland, men faschinerande att det ändå gick hehe.
När de var klara så åkte vi hem till Erik och Linda för Idol och mys.
Blev en film oxå.
Bra dag och kväll vart det.

Måndag
Skola och föreläsning med Kurt.
Kan fortfarande inte avgöra om det var givande eller inte..
Just nu känns det som att jag hade tjänat mer på att stanna hemma och läsa men så blev det inte.
På eftermiddagen/kvällen så gjorde jag ett hojtande till finaste Mikael och undrade om han ville åka in till torp med mig för att kika efter en ny vardagsrumsmatta.
Den förra var av det ljusare slaget som funderade bra innan jag fick barn. Nu vart den dessvärre inte en särskillt vacker syn längre och eftersom jag inte har tillgång till en mattvätt så fick det bli att köpa en ny.
Så nu har jag en mörkgrå, lurvig matta istället.
Den passar inte riktigt ihop med de andra färgerna i direkt solljus, men det ser ju knappt jag ändå eftersom jag oftast inte är hemma när det är såpass ljust att det syns.
Dessutom fanns det inga lämpligare färger att välja på.
Jag har ju en tendens till att om jag bestämt mig för något så måste det genomföras på stört!
Annars blir jag.. Inte sur, men irriterad.
Väl hemma igen så bytte vi matta och blev att vi bunkrade upp med kuddar filtar och täcken på mattan lutade mot soffan och såg på film.
Mysigt värre vart det haha.

Tisdag
Dagen har gått i pluggandets tecken.
Så läsning, läsning och åter läsning.
Nu tänker jag inte läsa mer.
Peter är här och vi ska ha mumskväll =)
Så nu ska vi snart ner och hämta min fina lilla Sprattlarn.

Pris för "Summary of the year" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0