Rättvist?

Det är väl inte mer än rättvist att jag slutar med rökningen när jag tvingar mitt barn att sluta med nappen..
Men det gör ju oss båda två en aning mer lättretliga.
Det är ju ingen höjdare alls.
Och jag tycker att hon just nu är inne i en gnällig period, allt gnälls det över.
Nu står hon här och säger "ligga soffan" Ja men gå och lägg dig i soffan då.. Varför gick du alls ur soffan från första början?
Eller som när hon sitter hos mig och skriker "klappa fint!", verkligen skriker och jag redan har sagt feton gånger att ja, det är ok klappa fint du.
Fattar inte vad det är med henne just nu.
Varit såhär ett tag nu, men jag har haft väldigt mycket mer tålamod andra dagar än just idag..
Det är på gränsen att tålamodet försvinner även andra dagar, men idag kliver det över den där lilla fina gränsen.
Jag vill bara rymma ut och ta en cigg.
För faktiskt, så har det alltid varit ett säkert sätt att få henne att lugna ner sig på och till och med att somna ibland.
Jag som känner att jag behöver de pauserna.. Men vem med sina fulla sinnen i bruk går ut och fryser när man inte röker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0