På dagis

Idag när jag kom och skulle hämta Sprattlarn på dagis så hade personalen något att berätta för mig.
Lillan är redo att pottränas.
Jodå, vi har ju redan börjat med detta, men idag på dagis hade hon själv talat om för dem att  hon ville kissa på pottan/toa. Hon hade gått på toa och kissat.
Senare hade hon sagt till igen och då var det dags att bajsa.
Första gången hon bajsat på potta/toa!
Jag är faktiskt stolt över henne.
En sån grej haha.
Men jösses vad skönt det hade varit att få sluta med blöjorna.
Det är ju en bit kvar att gå självklart innan dess, men nu är det ändå påbörjat påriktigt skule jag vilja påstå.
På dagis har vi nämligen den bästa tänkbara personalen.
De är bara glada och positiva till det hela och hjälper mer än gärna till med pottträning.
Så de kommer att köra på på dagis oxå för att hon ska gå på potta istället för att ha blöja.
De är så fantastiska!
Man kan inte ha ett bättre dagis än vårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0