Nedrans napp

Sömnlös i Uddevalla..
Natten har passerats med skrik.
Tiili har varit extremt missnöjd.
Hon vaknade inatt och var vaken i en och en halv timme, just då var det lugnt, men sedan bröt helvetet lös.
Hon vägrade sova och kastade bort nappen.
Då tröttnade jag faktiskt så jag letade inte reda på den. Hon verkade ju skrika varesig hon fick napen eller inte.
Hon mådde inte dåligt på något vis heller.
Så nappen rök och jag gav henne erbjudandet om att hämta nappen själv eller bli utan.
Jag är trött på att hon inte kan ta nappen själv utan det alltid är jag eller Mikael som får hämta nappen och sätta den i hennes mun när hon faktiskt kan själv.
Hon vägrade hämta den själv och blev därmed utan.
Så när hon väl somnade efter många om och men så var det utan nappen.
Jag tror vi har sovit mellan en och två timmar på hela natten.
När hon vaknade så frågade hon inte efter nappen.
Så jag struntade i den och lämnade henne på dagis utan och förklarade situationen.
Hon har frågat efter den ett par gånger på förmiddagen men det gick bra och hon somnade utan större bekymmer när det var vila på dagis.
Väl hemma har det gått bra oxå även om hon frågat efter den ett par gånger.
Det var först när hon började bli trött som hon vart aeg och ledsen.
Mycket arg och ledsen men hon somnade efter ett tag ändå.
Dock med tummen i munnen helt plötsligt.
Jag lät henne somna med den men gick in efter fem minuter igen och tog ut tummen.
Nu får vi se hur det går inatt..
Hoppas verkligen att nappen kan försvina nu och att hon INTE tar till tummen.
Då får hon hellre ha kvar nappen faktiskt..
Tips och råd?

Kommentarer
Postat av: Petra

Sådär slutade Felix med napp också! Innan han fyllde 1 år visserligen, men skulle nog köra på som du gör...

Han slängde ut den ur sängen och jag vägrade hämta den, så han somnade utan napp. Var lite gnällig när han skulle sova dagen efter men det gick. Hade han varit störtledsen och så kanske jag hade vikt mig... men det gick ganska smidigt.

Men som du säger, nappen är bättre än tummen... svårt det där.

Lycka till!

2011-10-14 @ 15:19:08
Postat av: Lina

Ja denna napp, är så otroligt nöjd att Nathalie bara har den på natten nu, hon sover lunch utan OM hon sover lunch, för det är inte ofta nuförtiden. Men efter jul tänkte vi försöka se om det går att ta bort den även på natten så innan hon blir 3 så hoppas jag vi har fått henne nappfri, minns själv att jag hade svårt att sluta så det är bra om man börjar i tid. :) Hoppas nätterna blir bättre och hon skippar tummen!

Kramar

2011-10-14 @ 22:07:42
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0