Tvätta håret

Jag har de senaste tre åren tvättat håret med bara balsam, vilket fungerat fint för mig.
Håret har varit rent och lätthanterligt.
Nackdelen med balsam metoden är att det tar tid, mycket längre tid än att tvätta håret på traditionellt sätt med shampo och balsam.
Eftersom jag känner att jag knappt har tid att duscha ens så tänkte jag att jag ju kan testa att tvätta det med vanligt shampo och balsam igen.
Så det gjorde jag igår.
Idag känns mitt hår konstigt..
Det har format sig efter hur jag sovit på det och själva känslan av håret är lite strävt nästan..
Eller som en blandning av strävt och bomull.
Helkonstigt..
Får testa detta ett litet tag, men blir det inte bättre så återgår jag hellre till den mer tidskrävande balsam metoden.
Då var håret rent och formades inte alls av yttrepåverkan, inte ens av en tofs.
Skumt hår idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0