Runt

Idag har vi varit runt bland folk vill jag lova.
Tanken var ju att vi skulle upp till huset och fixa lite men det blev inställt.
Dock hade vi redan hunnit till Lysekil när vi fick reda på detta, så Mikael, Tiili och jag har hunnit med annat.
En tur till Ogge och en tur till Camilla.
Dessutom hann vi med att hälsa på mamma och äta lite där.
Sedan åkte vi till Pappas grav och tände ljus.
Avslutade med att hälsa på Sophie och Markku.
Trevligt att hinna umgås med människor man inte träffar tillräckligt ofta!
Turen till graven var ingen höjdare och det tär hårt på mig även om jag försöker att inte visa det.
Inte kul för Tiili att märka det.
Inte kul för Mikael heller.
Det var första gången jag varit där sedan begravningen och det kändes underligt.
Ligger min Pappa där under all jord?
Min Pappa som var så levande, som hade planer för framtiden..
Saknaden blev så påtaglig där.
När man för en kort stund inser igen att jag aldrig mer kommer få träffa min pappa eller höra honom skratta igen...
Jag bävar inför Jul.
Vill inte fira.
Pappa har ju alltid varit med på Julafton.
Hur firar man Jul utan Pappa!?
Jag vet faktiskt inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0