Smink

Ja, jag undrar verkligen..
Hur orkar folk sminka sig varje dag?
Jag har aldrig orkat, inte varje dag och de senaste tio åren har jag nog inte brytt mig om att sminka mig om det inte varit något särskilt som jag skulle iväg på.
Någon enstaka gång till vardags sminkar jag mig, men då oftast för att jag vaknat och sett en död människa i min spegel.
Vad är det som driver alla dessa människor att sätta på massa kladd i ansiktet varenda dag?
Vart tog det naturliga vägen?
Är inte det naturliga fint nog?
Varför är det inte det?
Jag blir galen när jag inser hur stort det är.
Det är alldeles för många som inte går utanför dörren utan smink i ansiktet.
Eller snygga kläder för den delen.
Vart tog bekvämligheten vägen..
Själv älskar jag mina mjukisbyxor och tjocka stora tröjor, inte för att det är snyggt och framhäver min kropp för allmän beskådan ;P utan för att det är bekvämt.
Vem har byggt upp idealet att man hela tiden ska vara så snygg som möjligt och framhäva sina fördelar så mycket det bara går hela tiden?
Hur orkar folk bry sig så mycket..?

Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Kan inte annat än att hålla med.

Det är onödigt med smink och parfymer.

Smink för att dölja hur man ser ut. Kan förstå att en del kanske vill gömma spåren efter att blivit slagna av maken, om de inte orkar ta tag i eländet och avsluta ett sådant förhållande, eller vill dölja spåren efter en festperiod som man inte borde ha haft.

Parfymer är mest för att dölja hur man luktar.

Vad är det för fel med doften av ett litet barn?

Vi vuxna kommunicerar med dofter. Varför gömma vad vi säger som om vi vore falska politiker?

2011-03-08 @ 09:03:09
URL: http://Gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: Cristin

Idealen har väl funnits i alla tider, fast de har förändrats. Jag tycker det har blivit hysteriskt nu när det går att se små barn fullspacklade. Eller tonåringarna som verkar ha fler kilo smink i ansiktet än vad de väger. Jag ser inte smink som något jättedåligt, men man skall ju kunna känna igen människan osminkad. Nuför tiden ser varje ungdom ut som en kändis vad gäller både smink, hår och kläder. Fast kanske är det olika i olika städer också?

I den lilla håla som vi bodde i var det ju ändå ganska många som gick osminkade, vad jag upplevde det som då. Jag antar att det har förändrats. Det är ju där som vi har en viktig del i uppfostran av våra barn, försöka visa att utseendet inte är det som är det viktigaste.

2011-03-08 @ 10:30:13
URL: http://malinelise.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag känner mig allmänt ful, äcklig och framförallt obekväm utan smink och fina kläder. Man vill ju göra sig fin :D Livet är roligare om man är snygg

2011-03-10 @ 21:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0