Pusta ut?

Vaknade idag efter bara tre timmars sömn.
En kvart efter att jag hade vaknat hade jag lösningen klar för mig.
Lösningen på mitt arbetes micro/macro som jag haft jätteproblem med.
Det var tur eftersom det var min sista skrivdag idag.
Fick ihop det och fortsatte sedan med den sista delen av arbetet.
Erika kom upp och skrev med mig.
Det är lättare att få något gjort om det sitter en till i rummet och pluggar helt klart.
När vi fått lämnat in arbetena med en halvtimmes marginal så känner man sig rätt nöjd.
Man känner sig så tom på något underligt och bra sätt.
Helt tom.

Ner för att hämta Sprattlis på dagis och var inställd på lugn kväll med mer eller mindre tom hjärna.
Väl på dagis kommer jag på det.
Ingen vila, ingen ro, det var ju årsmöte på dagis två timmar senare.
Hem och mata barn och dags att ta sig ner till dagis lika snabbt igen.
Har jag sagt att det tar ca 25 minuter att gå ner till hennes dagis?
Det gör det iaf, så verkligen hem och vända, men mat måste ju den lilla ha i sig i tid.
Årsmötet avlöpte och nu sitter jag då i styrelsen, ingen mer jour för mig på ett tag med andra ord.
Skönt!
Dessvärre hamnar jag mitt i en skarv så får ändå ta min del av storstädet.
Men det blir nog bra detta skulle jag tro!

Efter mötet mötte vi upp Lina vid bussarna och hon följde med hem.
Lagom kväll med andra ord.
Prat, lite Grey's, Chips, bus med Sprattlarn och bara vara.
Sjukt skönt.

Imorgon är det tillbaks till skolarbete och opponering som ska göras.
Undrar när jag ska hinna sätta mig ner och bara pusta ut..
Men vet samtidigt med mig att om jag får tid till det så är jag snart uttråkad.
Tar inte mer än fem minuter för mig att bli uttråkad när det inte händer något direkt.
Så ska väl inte gnälla över att jag har att göra.

Där hade ni min dag i stora drag iaf.
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0