Plugg, plugg och mer plugg

Jodå, så kommer det se ut för mig de närmsta månaderna.
Bara massa plugg ungefär.
Var på intro på nya kursen idag och det ser tungt ut minst sagt.
9 böcker ska jag igenom, varav två på engelska och tre veckors VFU och planera lektioner som ska hållas under VFUn.
Inte nog med det så förstod jag det som att det var minst ett arbete som ska skrivas (kan ha varit två?) plus en salstentamen.
För lite tid, för mycket att göra helt enkelt.

Det var nice att komma till skolan idag ändå.
Tycker så mycket om mina klasskamrater!
Man kan nog inte få mycket bättre kursare än vad jag har.
Fina de är.

Skadat trött är jag idag.
Måste lära mig att hitta till sängen i tid på kvällarna, eller iaf de flesta kvällarna.
Alla kvällarna vore att försöka ändra på hela mig och det vill jag inte.
Jag är en nattmänniska, jag trivs bra med att vara vaken på nätterna.
Det jag inte trivs med är att vara trött som skam när jag inte sovit tillräckligt på flera dygn.
Måste ju hänga med i skolan och livet.
Jag har ju lite ansvar att sköta om så det fungerar inte att bli så död som jag kände mig i morses och gör nu.
Ikväll blir det tidig kväll, det lovar jag mig själv.
Allra senast klockan 00.00 ska jag vara i säng så jag får ligga där i ialla fall minst 6 timmar, med lite tur 8 timmar.
Men att sikta på att vara i säng tidigare är bara dumt av mig, kan hoppas på det, men ja, man ska ju orka ta sig till sängen oxå!
Detta är ju min egentid.
Jag vill ha den.
Pluggar iofs på min egentid just nu, men det är ändå såpass att jag kan ta pauser vid denna tiden och stirra in i väggen en stund och frömma mig bort i fem minuter då och då.
På dagen är det självdiciplin som gäller.
Plugg, plugg och mer plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0