Flytta igen?!

Fick idag reda på att jag antagligen måste flytta igen.
De ska göra om mitt hus till ett seniorboende.
Jag är inte pepp på att flytta igen kan jag ju inte påstå.
Känns faktiskt riktigt trist.
Jag har ju ingen möjlighet att bo vart som helst i stan och jag kan inte ha vilken hyra som helst heller.
Så hur mitt hyresbolag tänkt sig att lösa det hela lär ju bli intressant.
Speciellt med tanke på bostadsbristen som är i denna stan.
Vart en aning chockad när jag fick veta detta.
Får se hur lång tid det tar innan jag lyckas smälta det.
Jag vill ju inte flytta, jag vill ju ha denna lägenheten, med min inglasade (stora) balkong, mina egenvalda mattor i kök och hall och mina sjukt fina tapeter i sovrummet.
Känns så tråkigt när jag äntligen börjat bo in mig lite, ska jag då börja om igen.
Det tar ju ett tag för mig att känna mig hemma i en lägenhet.
Flyttar så sällan just för att jag hatar att flytta och för att det tar bra lång tid för mig att bo in mig.
Bott här i snart ett år och det är ju först nu som jag börjar kunna känna att detta är hemma.
I denna lägenheten.
I detta området.
Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0