Fiket

Började plugga hemma.
Kommit fram till varför jag blir så trött av att plugga.
Det är inte att jag är trött egentligen, utan för att man inte gör något som bryter av.
Det är intressant det jag läser om, ändå blir jag trött.
Man är så passiv när man sitter och läser och passivitet gör en mäniska trött.
Småpauser tar jag, men de räcker liksom inte.
Vi har för mycket att läsa in för att kunna ta några ordentliga pauser dessutom.

Erika hörde av sig och vi satte oss på fiket ett par timmar och pluggade och pratade.
Diskutera det vi läser är något vi uppmanas att göra dessutom ju ;)
Siktar på att hinna läsa klart åtminstonde det mesta som ska vara klart tills imorgon.
Så när Erika gick satt jag kvar och läste lite till tills det var dags att hämta Sprattlarn på dagis.
Läser ryckvis under kvällen, mellan städ, bus med Lillan, mat, pausa framför datorn för att prata med klasskompisarna om viktiga saker som rör skolan så som tex köp av böcker och val av avsnitt som ska läsas och fixas med.
Och att skriva detta inlägget dessutom.
Men en timme ska jag ikväll lägga ner på Grey's och sedan en dusch.
Resten blir plugg tills jag ska försöka få mig iaf 6 timmars sömn innan jag ska till skolan imorgon.
Ni börjar förstå att skolan tar upp sjukt mycket av min tankeverksamhet gissar jag.
Kommer bli mer inspirerande inlägg när hjärnan orkar släppa skolan i mer än fem minuter i stöten.
Men ni kan få se lite av det intressanta jag läst om och skrivit om.
För det ÄR faktiskt intressant det som avhandlades i förra kursen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0