Definition

Definitionen av att känna en annan människa?
Ofta är man rätt snabb med att kunna säga "Henne/honom känner jag".
Men vad innebär det egentligen?
Att känna en annan människa.
Är det att veta vad den heter och vart den bor, ha dennes nummer i sin telefon?
Att veta vad personens drömmar och förhoppningar är?
Känna till bra och dåliga vanor...
Det finns så mycket man kan veta om en annan människa helt utan att känna personen väl?
Att känna till rena fakta om en person är väl inte det samma som att känna denne, så vad är det att faktiskt känna någon.
Jag har fastnat i en tankebana och jag kommer inte ur den..
Lite hjälp tack!

Kommentarer
Postat av: Cristin

Tack så mycket, men du vet ju inte heller hur många bilder jag tar för att tillslut vara typ nöjd. ;-)



Att känna någon.... Det är jätte svårt. Det beror ju säkert mycket på vem du frågar. Jag är väldigt avvaktande med att säga mig känna andra. Jag kan tycka att jag känner mina barndoms ämnet, mina föräldrar, min bror, Andrej och Patric. De personer som jag träffat under utbildningen känner jag inte så väl. Jag vet egentligen inte så mycket om dem. Att känna någon kan jag tycka är att veta fakta om personen och även ha kännedom om hur personen tänker och tycker. Jag vet nog ungefär hur personen hade handlat i en viss situation, jag vet ungefär hur personen hade reagerat över något som hänt, jag sagt eller så.

Men usch vilken svår fråga.

2011-03-14 @ 19:58:22
URL: http://malinelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0