Dag 29 – Mina ambitioner

Är väl egentligen det samma som mina drömmar.
Att klara skolan och få ett jobb jag kan trivas med.
Känna att jag klarar mig själv.
Men för den sakens skull så är det inte samma som att jag vill leva själv hela livet.
För det är fakiskt så att jag inte vill det.
Just nu är jag dock inte missnöjd med det.
Det är lugnt och skönt.

Men just skola och jobb är nog de största sakerna.
Jag måste klara skolan!
Gör jag bara det så har jag jobb sedan.
Har svårt att tänka mig att det inte skulle finnas jobb när jag är klar.
Vart jag hamnar är nog det svåra snarare.
Kommer jag kunna flytta hem igen?
Vill jag ens jobba på skolan i Lysekil?
Orkar jag pendla?
Jag funderar ändå en del på hur mitt liv kommer se ut om fem år när skolan är klar.
Kommer jag att trivas här i stan då?
Kommer jag vilja bo kvar här?
Omöjligt är det ju inte.
Allt hänger ju på hur livet utvecklar sig på denna plats.
Om jag hittar ett umgänge som jag trivs med såpass bra att jag känner att jag kan leva en bit från mina vänner där hemma.
När jag har jobb så kommer jag ha bil och då är det oxå lättare att kunna åka hem oftare och se de man älskar där.
Kommer jag alls bo i någon av städerna när jag väl börjar jobba?
Eller kommer jag hamna på en helt annan plats?
Just nu är det skolan som är det viktiga.
När den väl är slut så blir det många beslut att fatta.
Kan inte påstå att jag längtar dit.
Inte det minsta.
Men samtidigt längtar jag till ron som kommer av att ha sin examen i hand.
Ett helt annat liv.
Inget plugg som måste göras och inga betyg att vara nervös inför.
Klarade jag senaste tentan eller måste jag göra om?
Hur ser nästa kurs ut?
Skriva arbete, skriva om, rätta, lämna i tid.
Sitta med meningslösa texter och försöka hitta ett samband.
Till ingen nytta..
Jag måste klara skolan!


Kommentarer
Postat av: Cristin

Jag tror på dig! Har du bara valt att du ska klara skolan så kommer du göra det, utan tvekan.

2011-03-13 @ 06:23:57
URL: http://malinelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0