Dag 28 – Det här saknar jag

Sovmorgnar!
Oh vad jag saknar att kunna sova så länge jag vill.
Tänk vad jag inte uppskattade det nog när jag kunde.
Nu har ju jag tur och har en flicka som vaknar på rimliga tider oftast, men även om 7-8 är en rimlig tid när man har barn så hindrar det inte mig från att sakna sovmorgnarna.
De där jättelånga till klockan 12 på dagen.
Mmm.
Saknar oxå tiden när man hade mindre ansvar och kunde vara ute nätterna igenom med sina vänner och göra bara ingenting.
Faktiskt.
Låter kanske illa, jag älskar min dotter, över allt på jorden.
Det är värt att gå upp varje morgon, det är det.
Men jag saknar ändå gamla tider ibland
Och man måste ju få sakna, det är inte en längtan bort från det man har nu utan bara just saknad.
En vacker dag är min lilla en tonåring som sover bort halva dagarna och då kommer jag sakna denna tiden.
Tokig man är ändå.
Men jag passar på att njuta i nuet, denna tiden kommer ju aldrig tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Cristin

Bara för att man saknar vissa bitar från

livet då man var utan barn, så är det ju inte så att man ångrar att man valt familjelivet. Klart man får sakna. Jag saknar sovmornar och tid för ordentlig matlagning. Vi är ju människor och behöver ju ha tid någon gång ibland som man kan få pusta ut. När man väl har barn är man oerhört så mycket mer tacksam då man väl kan få den tiden. Så tacksam var man inte förr.

2011-03-11 @ 14:03:24
URL: http://malinelise.blogg.se/
Postat av: Cristin

Jag saknar dig också! Någon gång under sommaren borde vi ju kunna få ihop en träff.

Puss å kram

2011-03-11 @ 14:04:30
URL: http://malinelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0