Dag 20 – Den här månaden

Den här månaden börjar våren!
Idag började våren.
Fåglarna kvittrar ute och det är ljust när man vaknar på morgonen.
Inte nog med att det är ljust när man vaknar, utan det är dessutom fortfarande ljust när man går hem från dagis och fortsätter vara det en stund efter att man kommit hem.
Värmen är itne här ännu, men det är ju inget konstigt i det.
Våren är ju en övergångsårstid, börjar kallt och blir sedan varmare efterhand tills det är sommar.
Helt underbart.
Våren är här!
Nu är det inte långt kvar tills det är sommar igen, sedan låter det swisch och vi är tillbaka på hösten och vinterna igen haha.
Nej, våren är faktiskt här och det är helt toppen.
Denna månaden kommer snön att försvinna och det kommer bli varmare i luften igen.
Vinterdeppigheten som så många har kommer flyga sin kos.
Solen kommer kika fram och ge lite värme.
Vi kommer få byta ut vinterjackor mot vårjackor.
Nederbörden kommer sluuta vara vit och istället kommer det regna...
Attans, måste köpa regnkappa..
Denna månaden är en bra månad när blommorna kommer kika fram och man kommer kunna se att det börjar växa.
Jodå.
Ingen idé att gnälla över vädret, vi kan inget göra åt det ändå.
Jag väljer att se våren i mitt hjärta, i mitt sinne.
Se de små tecknen.
Njuta av tiden som är nu.
För om jag hela tiden längtar efter något som finns längre fram kan jag lika gärna längta mig själv till döds.
Det är ju här och nu jag lever och jag tjänar inget på att längta bort nutiden.
Våren är här!


Kommentarer
Postat av: Cristin

Det är verkligen lätt att glömma bort nuet. Det är ju alltid något man längtar efter. Men jag tycker att det har blivit lättare att fokusera på det fina som händer NU och inte hetsa frammåt och hoppas tiden går fortare, sedan jag fick barn. Då det gäller väder och årstid är det i o f svårt att inte längta bort det kalla och kyliga vädret, i alla fall inte om man som jag trivs bättre när det är varmt. Men som du säger, bättre att njuta av tiden som är än att längta ihjäl sig :-)

2011-03-01 @ 23:23:36
URL: http://malinelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0