Pappa

Mina dagar blev allt annat än jag hade tänkt mig.
Det började lugnt med min mormors begravning.
Lugna två dagar.
Så kom söndagen...
Oro, rädsla och sist chocken.
Min Pappa finns inte mer.
Söndags morse fick han göra sin sista resa.
Över regnbågsbron.
Det sjunker inte riktigt in hos mig vad som har skett.
Jag flydde hem på söndagen igen och har efter det bara försökt ta mig igenom dagarna.
Jag har inte behövt vara ensam så mycket tack o lov.
Mikael har sovit bredvid mig varje natt och mina vänner har funnits på telefon och runt omkring mig på dagarna.
Vad hade jag gjort utan alla mina nära och kära?
Jag är er evigt tacksam.

Pappa..
Tryggheten han trots allt representerat i mitt liv.
Utan honom hade jag aldrig flyttat till Uddevalla och börjat plugga.
Jag har så mycket att tacka för men får aldrig chansen.
Det blir inga fler gulaschmiddagar i pappas kök.
Det nya köket fick inte ens invigas med en familjemiddag..
Jag vill ha min pappa!

Kommentarer
Postat av: gubbfan

Vet inte hur jag skall trösta, stötta eller överhuvudtaget finnas till i en sådan här situation.

Men...

Han finns i evighet i dina minnen.

Han finns i ditt beslut att utbilda dig.

Han finns i dina gener och i ditt barn.

Så lever han kvar.

Svik honom inte.

2011-07-20 @ 18:25:05
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: Carina

Åh jag längtar fortfarande ofta efter min pappa fast det är 17 år sedan han dog nu..men är glad att ha min mamma kvar iallafall! Tänker på dig! Kram Carina, Wille& Sara

2011-07-23 @ 21:25:46
Postat av: kimberley

Åh va ledsen jag blev när jag läste detta! Veklagar sorgen (även om det låter så fjuttigt)

Mina tankar går till dig och din docka!

2011-07-25 @ 00:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0