Words don't come easy

Ord jag på rak arm kan komma på att Tiili säger numera:

Mamma
Am - hur katten låter.
Kackka - Klappa, jacka, sockar, katt. Stort samlingsord.
Napp
DEN nappen!
Den
Sitta
Titta
Mam - Något gott
Aa - Ja
Nej - På hundra olika sätt, argt glatt, skrikande osv.
Ging Ging - Välling
Laila - Min syster
vov vov - Hund
Vatten
Hej
Hej då
Aja - När något är fy
Äta
Kom
Komma
Oj!
Tack tack
Hoppa
Tittut
Minna - Som jag inte kommit på vad det är ännu, men ett medvetet ord är det iaf.. Sliter mitt hår för att komma på vad det betyder bara..
Iili - Tiili, men inte om sig själv ännu vad jag förstått utan mer som ett ord hon smakar på

Missade garanterat några nu, men ja, några fick jag ju med iaf =)

Kommentarer
Postat av: Jeanette Eriksson

mysigt. Min dockas ord på sig själv är li-li :)och min är min-min :)

2011-01-24 @ 20:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0