BVC

Bvc var det då ja.
Måste börja med att säga att jag verkligen stormtrivs på Läkarhusets Bvc i Lysekil, så illa att jag inte vågar byta till ett bvc här i Uddevalla.
De är alltid rara och snälla och Tiili tycker om dem.
Idag var det 18-månaders kontroll, en dag efter att hon blev 19månader hehe.
Detta innebar läkarkontroll och hon har nog den bästa läkaren som går att hitta.
Hon vägdes och mättes och efter det kom han in och bad mig sätta ner henne på golvet.
Hon sprang omkring och pladdrade och klättrade så som bara Tiili kan.
Vi pratar lite om vad hon kan och hur hon är och han säger ljuvliga ord för mig "Jag bryr mig inte om vad hon väger eller hur lång hon är så länge hon är såhär pigg och glad!" För hon är verklgien oftast det.
Pigg och glad.
Nästan för pigg ibland när hon inte vill sova när hon borde haha.
Men eftersom jag vet att några är nyfikna på hennes vikt och längd så tänker jag skriva ut det ändå.
Hon väger nu 9 440 g och är 81 cm lång.
Alltså har hon ännu inte passerat 10 kilo, men vad gör det när hon äter som en liten häst.
Hos Tessan idag åt hon först upp all sin mat och nästan en banan, för stoppa i sig en halv smörgås dessutom.
Det finns inget stopp i henne! På dagis äter hon nästan alltid två portioner till lunch - Helt själv dessutom, då hon vägrar hjälp och det är ytterst sällan som hon sölar.
Hon är så duktig min lilla flicka!
Tvåordsmeningar kommer det ur den lilla frökens mun oxå vilket läkaren påstod var tidigt, vet inte vad jag tror om det men helt omöjligt är det ju inte eftersom hon gjort detta ett bra tag tycks det mig..

Så vart det dags för vaccinering igen.
Stackars lilla flicka vad hon får ont av det..
Hon blir så ledsen och mitt mammahjärta gråter med henne.. Vill bara be dem skita i det men eftersom hon är flicka och antagligen en dag vill ha barn så bör hon vara vaccnerad mot röda hund.
Men det är sjukt att hon får så mycket ondare vid vaccinering än vad hon fick när vi tog hålen i hennes öron.
Men tydligen, vaccineringar är sjukt mycket värre än hål i öronen.

Finaste dockan. Hon somnade gott på bussen hem.
Blev en väldigt sen buss eftersom jag var och sa hej till min lilla extramamma Karin och fick lite hjälp.
Lillans mormor var snäll och lekte med Lillan undertiden.
Hon sover ännu, dockan..
Snart ska jag oxå göra det..

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vart tvungen att kolla mina barns böcker. Eller framför allt Emilias eftersom Nova passerade 10kg gränsen vid 14mån =). Emilia var ju också som Tiili liten och tunn men pigg som en mört. Hon vägde vid 18mån 9840 och var 82cm. Små och söta tjejer =)

2011-01-11 @ 00:25:23
URL: http://milinov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0