Vilken dag

Alldeles för få timmars sömn som vanligt och en aning trött när jag klev upp.
Men Lillan var på gott humör, hon hade sovit väldigt bra.
Promenad till dagis och sedan bussen till skolan.
Världshistoriens tråkigaste lektion.
Man blir aldrig för gammal för att skicka lappar på lektionerna.
Dagens bästa:
"Säg till mig om min hjärna börjar rinna ut ur mina öron!"
Linda får till det ibland helt klart.
Det sammanfattar lektionen väldigt bra till och med.
Mör i skallen kommer jag till stan och hämtar en sovande Sprattlare på dagis.
Handlar och tar mig hem.
Sprattlarn vart på uselt humör.
Jag vart inte på topp heller som sagt.
Men efter att jag fått lagat mat, ätit och diskat är vi båda på bättre humör och det känns som om kvällen faktiskt kan blir riktigt skön.
Lugn och inga måsten.
Ska bara ta det riktigt lugnt.
Stoppa Lillan i ett bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0