Prinsessan.

Min lilla prinsessa.
Idag upptäckte jag att hon inte bara äter oftare än jag, vilket verkligen inte är en nyhet, men inte nog med att hon äter oftare så äter hon bannemig större portioner än vad jag gör oxå!
Helt otroligt hur hon får plats med alla denna mat.
Vart gör hon av den?
Hon är ju så liten..
Men jösses vad hon äter.
Välling på morgonen här hemma, frukost på dagis, fruktstund sedan och på lunchen äter hon nästan alltid två portioner mat på dagis, sedan är det mellanmål innan jag kommer och hämtar henne.
Inte nog med att hon sätter i sig allt det där på dagis så äter hon middag här hemma oxå, mer än jag kan få i mig. Sedan blir det ofta en banan någon timme eller två efter middagen.
Plus välling innan hon somnar för natten.
Hon växer och har energi för femton, men kan ändå inte låta bli att undra vart all denna mat tar vägen..
Helt sanslöst.
Sedan måste jag skryta lite över henne.
Dagis personalen berättade för mig för några dagar sedan att Lillan är det enda barnet som äter med sked på småbarnsavdelningen.
De nadra föredrar att äta med händerna.
Inget fel i det, men blir ändå stolt över min duktiga flicka som äter med sked och sölar nära nog ingenting när hon äter.
Hon själv är den som propar på att hon ska ha haklapp på sig och blir hon sölig om händerna så vill hon att man torkar av dem, annars sitter hon bara där med händerna i luften och blir arg.
Finaste flickan.
=)

Kommentarer
Postat av: Lina

:D åh du förstår inte hur glad jag blir över att höra sådana fina ord Joanne! Har haft en sån där muff dag då jag bara har sett hur konstigt alla kläder sitter och känt mig allmänt ful och sliten. :)



Kramar!

2011-02-28 @ 20:29:56
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0