Dag 19 – Detta ångrar jag

Jag ångrar bara en enda sak i mitt liv.
Visst låter det helt fantastiskt.
Lever efter ett motto som säger att jag inte ska ångra något jag ändå inte kan förändra.
Det är bara ännu ett sätt att vara elak mot sig själv på och det har jag inte lust med.
Jag har gjort dumma val i mitt liv, jag har gjort rent ut sagt idiotiska val ibland.
Det finns en hel del i mitt liv som jag inte är stolt över och en del jag till och med kan skämmas för.
Men jag ångrar inget av det.
Det har skapat den jag är idag och även om jag inte är ens i närheten av perfekt så är jag bra mycket närmre än vad jag var för 10 år sedan, mycket tack vare just alla mina klantiga val.
Jag lär mig hela tiden, både om andra och om mig själv.
Av andra och av mig själv.

Men en enda sak ångrar jag verkligen...
Det är mitt sämsta val genom hela livet.
Dumt, idiotiskt.
Ingenting har det gett mig.
Inga bra lärdommar varken om mig eller andra.
Eller visst, en viss förståelse har det kanske gett, men det är ingen förståelse jag inte hade kunnat leva mycket bra utan.
Vad det är jag ångrar?
Att jag började röka.
Jösses vad dumt...
Höjden av klantighet.
Visst lyckas jag sluta, jag är rätt duktig på att sluta.
Dessvärre är jag rätt duktig på att börja igen oxå..
Fy vad jag verkligen ångrar att jag började med skiten.
Nu sitter man här resten av livet och är nikotinist oavsett om jag slutar eller inte.
Pucko jag.
Nikotin är nog den värsta drog jag känner till.
Det är så fruktansvärt många människor som är fast i missbruket och det är helt lagligt.
Staten gynnar det till och med eftersom de tjänar så mycket på skiten.
Ingen reagerar på att man faktiskt är missbrukare, ingen ser hur läskigt det faktiskt är för att det är så normaliserat i vårt samhälle.
Läskigaste drogen som finns och det enda jag ångrar i mitt liv trots många andra klantiga val jag gjort.
Där har ni det.
Nikotinistens erkännande.
Jag ångrar att jag började röka.
Jag ångrar att jag lät mig själv vara så dum!

Kommentarer
Postat av: bex

Åh hur många gånger har man inte ångrat att man hamnade i nikotinets klor! Jag började röka som 13-åring, och vips har det gått 22 jäkla år och jag är fortfarande lika beroende även om jag numera håller mig till snus. Snusar så mycket så jag blir svag, kall i kroppen och har sug varenda sekund som jag inte har en prilla inne! Var det värt det? nej.

2011-02-28 @ 21:36:14
Postat av: gubbfan

Snälla sluta och börja inte igen.

Visserligen sa min storebror att det var inte svårt att sluta röka. Han gjorde det flera gånger om dagen. Närmare bestämt 60 gånger om dagen.

Men...

Man skall inte börja igen.

Efter att ha varit vid min sommargrannes dödsbädd och sett hur han mådde, gråter jag när jag ser rökande människor.

Grannen fick en tumör i halsen av rökningen. Han ströps långsamt till döds.

Men dit når man ju först när man blir gammal så det skrämmer väl ingen, men det förstör ditt utseende. Kvisslor och ful hy är alltför ofta orsakade av rökning.

Men tänk på ditt barn. Även om du går ut och röker så sitter det i kläder osv.

Tiili blir passivrökare vare sig du vill eller ej så länge du röker eller stoppar in en sådan där äcklig prilla i truten.



Men jag är säker på att du är envis nog att klara av att sluta för alltid. Du har ju fixat att vara ensam mamma.

Det gäller bara att få tummen ur och vara mycket envis.

2011-03-01 @ 10:36:36
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0