Dag 15 – Mina drömmar

Jag drömmer.
I sömnen och i vaket tillstånd.
Men jag brukar intala mig att det inte är värt att drömma.
Eftersom de helt plötsligt kan krossas.
Tack o lov så fungerar inte den mänskliga naturen så, man drömmer ändå.
Mina drömmar är enkla.
Mycket enkla.
Inga avancerade grejer, inga slott och prinsar på vita springare.
Jag drömmer om att jag ska klara av min utbildning.
Hitta ett jobb på ett ställe där jag trivs, göra lite nytta.
Tjäna pengar så att jag klarar mig och bara lite till.
Så att man inte behöver snåla liksom, det räcker.
Det där är mina karriär drömmar..

Sedan drömmer jag om att jag ska lyckas ge mitt barn ett lyckligt liv.
Se till att hon får med sig det som hon behöver för att leva ett lyckligt liv som vuxen.
Ingen är lycklig hela tiden och det är inte det jag förväntar mig att on ska vara.
Men lycklig på så vis att hon känner sig nöjd med sig själv och sitt liv.
Känner sin egna styrka och genom den klarar av det som är jobbigt i livet.
Jag drömmer om att alltid kunna finnas där som stöd för henne.
Ge henne upppmuntran när hon behöver det.
Att jag inte ska misslyckas.
Jag drömmer om att hon ska må bra.
Slippa deppresioner.
Att hon inte ska klandra mig för mitt val..
Ni förstår nog, jag drömmer om det mesta som vilken annan vettig förälder drömmer om för sina barns räkning.

Det skulle vara roligt att bli överbevisad i min tro om kärlek.
Jag drömmer att jag har fel i allt jag tror.
Jag önskar att kärlek finns och att man kan hitta den.
Springa över den där killen som är en ocean.
Att man kan leva "lyckliga i alla sina dar".
Drömma går ju haha.

Jag drömmer om att få behålla mina vänner hela livet och kanske finna några till på vägen.
Drömmer om att min familj och mina nära ska få vara friska och lyckliga, må bra.

Jag drömmer om att jag får vara frisk i både kropp och själ tills jag blir gammal och det är dags att vandra vidare.
Jag drömmer om att det finns något efter detta livet som inte bara är det där svarta intet som jag egentligen tror på.. Önskar att jag har fel.

Jag drömmer om att kanske, kanske... Få ett barn till..
Men vet inte om jag egentligen vill det.
Men det finns ett barn till i mitt liv.
Barnet har till och med ett namn.

Jag har mardrömmar oxå..
Men de är allt för tråkiga för att prata om, speciellt efter att jag ett par dagar inte haft så många glada inlägg.
Men visst finns de.

Mina drömmar är inte högtflygande, de är jordnära och förhoppningsvis möjliga att uppfylla.
Jag drömmer om att mina drömmar kan bli verklighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0