Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Ja, vad hade jag på mig egentligen?
Ett bättre humör om än marginellt.
Mjukisbyxorna och luvtröjan och en filt.
Hemmastudier är ju gjorda för att dra runt i mjukaste möjliga kläder och bara flumma.
Mössan.
Jag fryser idag.

Vad är det för en jäkla rubrik egentligen?
Vissa av rubrikerna på listan uppskattar jag, men dessa är ju bara löjliga!
Vad hade jag på mig idag.
Kläder och inte en tråd mer!
Vem bryr sig om vad jag har på mig?
Finns det någon som faktiskt gör det så kan ju denne hojta.
Det lär ju iofs inte bli några dagens outfit på denna bloggen ändå eftersom det där helt enkelt inte är min grej.
Kommer aldrig att bli heller.

Jag har dock haft på mig ett bättre humör även om jag svurit sönder mig över boken jag skulle läsa idag.
Den är helt värdelös.
Så jag fick iaf något annat än mig själv att svära över.
Jag avskyr att göra meningslösa saker och att läsa denna boken (och därmed tydligen hela kursen) känns som ett enda stort slöseri av mitt csn lån.
Jag tar inte lån för att plugga till lärare i 5½ långa dyra år för att läsa om saker som jag inte kommer ha nytta av när jag arbetar som lärare sedan.
Men det ska ju vara så vetenskapligt och fint..
Jösses, till vems nytta?
Inte min, inte till mina blivande elevers nytta.
De kommer skita fullständigt i "Moderna samhällsteorier" där vartannat ord hade behövts en ordbok för att förstå.
Helt bortkastade pengar.
Känns ju kul.
De som har boken i sina bokhyllor, ett tips - Bränn boken och gräv ner askan!
Jag har nog aldrig avskytt en bok i hela mitt liv så som jag gör just nu.
Överreagerar jag?
Nej vadå?
Menar ni det.
Attans det förstod inte jag alls..

Suck.
Jag har på mig en smula bättre humör idag.
Bra va?
Jag svär hellre över onödiga böcker än över mig själv iaf, det är något som är säkert.
Jag hade på mig ett lite bättre humör idag.
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0