Dag 12 – I min handväska

En sådan äger jag inte.
Jag äger dock två väskor som har två olika syften.
En rosa som används som skötväska.
Däri ligger det som man brukar hitta i en sådan, ett gäng blöjor, våtservetter, ett byte kläder, ett par små handdukar, en matburk till nödfall, ett par åksjukearmband till dockan. Plastpåsar, en haklapp, ja ni hajjar, bara tråkiga saker med andra ord.

Min andra väska är en tokig en som jag fick av min syster i julklapp.
Däri har jag min kalender, ett kollegieblock, tre olika sorters bläckpennor och diverse böcker som jag släpar med mig fram och tillbaka till skolan. Lösa papper av olika slag, arbeten, opponeringar och ja, allt möjligt med andra ord.
Inget vettigt där heller..

Förr i tiden hade jag alltid handväska och jag hade allt man kunde tänkas behöva däri.
Även om den oftast var väldigt liten.
Jag hade säkerhetsnålar, gem, hårsnoddar, mobil, plånbok, penna, papper och en massa andra konstiga grejer.
Det jag aldrig burit omkring på är nog smink.
Aldrig orkat ta med smink någonstans och sminkar mig nära nog aldrig heller så varför skulle jag?
Nu på vintern så har jag busskort, mobil, plånbok, nycklar osv i jackan.
Jag har fler fickor än jag behöver och ser därmed ingen orsak att lägga allt i en väska.
Till sommaren när jag inte har jacka och antagligen inga fickor alls längre så kommer allt det där hamna i skötväskan, eftersom jag inte kommer behöva någon skolväska under sommaren.
Så där har ni det.
Sveriges tråkigaste handväska!
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0