Dag 06 – Min dag

Min dag.
Har varit rätt så lång.
Lillan var vaken innan jag var det.
Feberfri.
Hon hade istället undertemp.
Vi chillade runt här hemma lite och jag fick faktiskt i henne lite mat.
Vi gick till Vårdcentralen där vi hade fått en tid till henne idag.
Sprattlarn har idag fått ett plåster på sig för första gången när de tog sänkan på henne och ett litet klistermärke fick hon dessutom.
Hon var inte sjuk på så vis att de kunde göra något åt det.
Så bara att vänta och låta det läka ut av sig självt.
Läkaren var trevlig och kvinnan på lab var jätterar.
Alltid kul när man kan springa in i trevliga människor på ett sådant ställe.
Strax efter att vi kommit hem igen så kom Peter och vi satte oss för att skriva rapport som skulle vara inlämnad innan klockan 24 inatt.
Vi hade svårt att koncentrera oss på uppgiften med en liten Sprattlare som sprang omkring och var lite gnällig.
Skickade iväg Peter att handla lite Thaimat till oss.
Vi åt och började sedan skrivandet.
Gick sådär och vi har tagit några avbrott.
Bland annat ett chips avbrott.
Jag kommer bli tjock av alla chipskvällar med Peter haha.
En timme tillgodo hade vi när vi skrivit klart och skickat in båda två.
Lillan sover just nu men det var en del gnäll innan det kom sig dit.
Hon har heller inte velat äta sedan mitt på dagen, vill inte ens ha sin välling..
Men hon dricker iaf sitt vatten.
Och även om hon hade en liten temperaturhöjning just när hon var så arg så tror jag inte att hon haft feber idag egentligen, utan bara just en temeraturhöjning pga för mycket skrik.
Får se hur hon är imorgon.
Man kan ju inte mer än hoppas eftersom jag verklgien behöver vara i skolan på Torsdag och inte kan ta med henne denna gången.
Linda kommer nämligen dit med sin sprillans nya bebis Stella.
Vi vill inte riskera några smittor till en sån liten.

Dagen har med andra ord spenderats på VC och hemma.
Musik och mycket ord.
Dagar kan ju helt klart spenderas på sämre vis även om detta kanske inte var det roligaste sättet heller.
Men för varje uppgift man får gjord till skolan så känns det skönt, för ett litet tag iaf.
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0