Är det verkligen så?

"Mitt liv mina regler"

Men är det verkligen så?
Bestämmer jag verkligen själv reglerna i mitt liv?
Eller har jag massa regler uppsatta som jag egentligen inte trivs med..
Omedvetna regler och spärrar som man haft så länge att man inte ser dem längre.
Eller bestämmer jag verkligen reglerna helt själv hela tiden?
Jag skulle önska att jag kunde göra det.
Men osynliga spärrar finns där.
De hindrar de stoppar och jag ser dem inte ens.
Hur gör man sönder något man inte ens kan se?
Om jag inte ser dem.
Hur blir jag då av med dem?
De är inte så uppenbara som man skulle kunna tro.
Eller vilja.
Jag vill välja mina egna regler.
Men det där är bara en utopi.
Jag inser istället.
Att jag får försöka.
Ändra det jag kan se.
Att det tar.
Tid.

Målet är att leva i Utopin.
Med det som mål.
Kan jag komma en bra bit påväg åtminstonde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0