Varför?

Jag har tappat mycket av min lust för att skriva här.
För att det ofta känns som att jag inte har något vettigt att tillföra ändå.
Så är det säkert oxå.
Men framförallt tror jag att jag blivit en aning feg.
Jag skriver inte alltid ner vad jag känner eller tänker.
Blivit lite för medveten om tillgängligheten till bloggen.
Men det är ju så löjligt av mig egentligen.
Vad spelar det för roll?
Jag svär inte över något särskillt annorlunda än många andra i dagens läge.
Idag bestod svordomarna av diverse ramsor över barnklädesavdelningen inne på Cubus.
Ena halvan var rosa och det stod LOVE på vartenda plagg..
Men tänk om jag vill köpa en rosa eller lila tröja till min dotter utan att det står LOVE över hela tröjan!?
Utan bara ett kul mönster som inte föreställer något alls.
Icke.
Fick leta bra länge innan jag hittade en gul tröja med en pudel på med texten "Surfs´up" Dessvärre var det ju några fjärilar och krims på den dessutom.
Inte så, jag tycker mycket om fjärilar, men jag saknar valmöjligheten..
Jag vill kunna köpa en blå tröja med fjärilar eller ordet LOVE på.
Och en rosa klänning med bilar eller en traktor på. Eller varför inte en lastbil nu när min dotter är så förtjust i dessa.
TÅG föresten är ju favorit just nu. Mer flickkläder med tåg på.
Det har hänt flertalet gånger att människor tror att min lilla Tiili, med sina gyllne lockar, är en pojke bara för att jag råkar tycka om färgen grönt och tycker det är kul med gubbkepsar, men dessa färger och plagg finns ju bara på pojkavdelningen..
Jag vill ha en blandning.
Inte vara tvungen att välja om jag vill klä min flicka i pojkavdelningens kläder eller flickavdelningens, vart är unisexavdelningen?
Eller varför kan det inte helt enkelt vara BARA en unisexavdelning för barn. Finns ju ingen anledning att ha två olika avdelningar innan dess deras kroppar börjar ändra sig i tonåren och de faktiskt behöver olika typer av kläder.
Då tänker jag i huvudsak på jeans som ofta sys på olika sätt för att könen kräver olika mycket plats eller att ett par bröst behöver lite mer plats än en platt bröstkorg.
Vad är det för fel på unisex.
Jag vill ha en tröja med en giraff på!
Giraffer är fina.
Rosa är vackert.
Och jag vill ha rosa kläder med långtradare på eftersom min dotter tycker om dessa och för att hennes morfar körde långtradare hela livet.
Måste hon absolut ha kläder som gör att människor automatiskt tror att hon är en pojke då?
Rosa och grönt, med alla mönster och figurer på tack!

Nu har jag surat klart för en stund.

Kommentarer
Postat av: Carina

Håller med! Jag har en pojk som gillar rosa,strumpbyxor älskar han & tajts :).. Men oxå bilar,traktorer & monster =D

2011-08-20 @ 19:36:55
Postat av: Cristin

Jag kan inte annat än att hålla med. Vad irriterande det är med den där uppdelningen. Det är antingen eller, så mycket mellanting finns inte annat än inom de dyra märkena. :-(

2011-08-21 @ 15:03:09
URL: http://malinelise.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag slår också ett slag för blandade kläder, min Nathalie älskar allt som går på hjul! Mer traktorer, lastbilar, motorcyklar på rosa, lila och andra typiska tjejfärger. Jag älskar färgen ljusblå och självklart har Nathalie fått en hel del ljusblå kläder, tycker faktiskt att det knas att vissa färger enligt rådande normer inte får bäras av det andra könet. Nej, färger är färger och kan bäras av alla oavsett kön, det är min tanke det!



Hoppas allt är bra med er! Kramar!

2011-08-23 @ 20:35:31
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0