Boende

Lite trött vart jag igår.
Detta med att hitta annat boende är inte det lättaste på jorden.
Bostadsbolagen verkar ha en kötid på ungefär ett år.
Värre blir det ju eftersom de tydligen vill ha ut mig härifrån redan i vår!
Detta går ju inte riktigt ihop för mig, så känner mig direkt glad över läget.
När jag skulle flytta hit fanns det ju gott om lägenheter, men ett år senare finns det nära nog inga alls.
Eller jo, ett par stycken finns det väl om man inte är ens en liten aning kräsen med vart och hur man vill bo.
Det är ju jag dock.
Inte mycket, men lite.
Vill inte hamna längre ifrån dagis än vad jag är idag liksom..
Pratade med mitt bostadsbolag för ett par dagar sedan om möjligheten att få gå före i kön nu när de ändå vill "bli av" med mig.
Men icke.
Tycker de är lite vrånga.
De pratar om att göra alla så nöjda som möjligt, men det lär ju inte ske att jag blir ens i närheten av nöjd om de ska placera mig där de råkar ha lägenheter (dalaberg) lediga.
Så jag är en aning bitter idag.
De enda lediga lägenheterna jag hittat i övrigt ligger på sisådär 7000:- i månaden för en trea.
Det har jag inte pengar till hur man än vänder och vrider på det...

Kommentarer
Postat av: Petra

Har varit utan dator i 2 veckor och så börjar jag gå igenom bloggar och kommer hit...

Vilken jobbig tid för dig nu :(

Har båda föräldrarna i livet, förhållandet till dem är väl inte lika gemytligt som en "vanlig" familj (fast vems är det egentligen), men jag kan ju inte tänka mig hur det skulle vara om de inte fanns..

Vad bra att du har fina människor omkring dig.



2011-08-03 @ 19:48:56
Postat av: gubbfan

Eh...

Varför måste du flytta?

Hade du inte kontrakt med bostadsbolaget?

Skall de riva kåken eller...

Har du haft kontakt med hyresgästföreningen?

2011-08-04 @ 08:43:44
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se
Postat av: gubbfan

Jaha!

Det är säkert nyttig träning att försöka baxa med Tiilis vagn på en buss.

Usch och fy.

Det är tur att man inte tänker på sådana problem när man tillverkar de små, för i så fall fanns nog risk för människosläktets utdöende.

Hoppas att du ramlar på någon lägenhet inom rimligt gå-avstånd från dagis. Finns det något dagis i det andra bostadsområdet?



F ö anser jag nog att vi seniorer har gjort vårt. Vi behöver inte seniorboenden. Som vi har ställt till världen borde det handla om en barack långt ute på vischan som straff. Är det så att gamlingarna behöver en massa parkeringsplatser för sina bilar så kan vi ju lika gärna bo ute på landet.

2011-08-04 @ 14:38:13
URL: http://gubbfan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0