Tack för den!

Jaha.
Så spydde jag inatt då.
Förkylningen har släppt nära nog helt och då kommer nästa skit.
Stackars Sprattlarn har inte varit på dagis sedan i torsdags och är redigt uttråkad och trött på mig.
Jag tycker synd om henne.
Tycker synd om mig själv oxå för att jag har ett uttråkat barn hemma och inte får vila.
Inte plugga, ingenting.
Igår kväll mådde jag bra, energin kom tillbaka och jag fick gjort ett röj här hemma.
Så kom natten, och illamåendet med den.
Vips vart jag tvingad till isolering i två dygn till, minst.
Det känns inte ok detta, inte rättvist mot varken mig eller Sprattlarn.
Jag mår bra igen och har fått sova några timmar inatt, men slö och trött är jag.
Bara detta inte bestämmer sig för att hoppa mellan mig och Tiili fram och tillbaka i flera omgångar nu.
Jag fyller år i helgen och har ju planer!
Jag måste dessutom komma ikapp med plugget.
Allt är bara fel just nu.
Utom möjligtvis att Sprattlarn sov hela natten i sin egen säng.
Hon har börjat röra sig för mycket när hon sover för att jag ska kunna sova när hon sover brevid mig.
Tråkigt, men får väl vara glad för tiden vi kunnat samsova.

Kommentarer
Postat av: Petra

Kan inte tjejen vara på dagis?

Hoppas du kryar på dig, det är värdelöst att vara magsjuk :(

2011-04-06 @ 12:02:23
Postat av: Joanne

NJa reglerna är som sådana att om en i familjen är sjuk med magsjuka så ska resten vara hemma oxå.

Eftersom de kan bära med sig smittan till dagis annars och det är mindre kul om det bara går runt runt. Då får man ju skiten gång på gång bara och det vill jag inte. Så hon är hemma med mig i isolationen i morgon oxå som minst innan man kan anse att vi inte smittar och därmed kan vara på dagis och skola.

2011-04-06 @ 15:27:11
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja såklart, 48 timmar handlar det ju om. Min hjärna var inte riktigt med tror jag :p

2011-04-07 @ 10:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0