Sjukgöra..

Tvättar idag.
Av någon underlig orsak så känns det som om jag när jag är sjuk borde passa på att fixa här hemma.
Städa, bädda rent, diska, tvätta.
Varför kan man då undra.
Jo, för att jag sällan hinner annars.
När man är sjuk så är man dessutom hemma på ett helt annat sätt än annars och jag blir knäpp på mitt röriga hem.
Leksaker överallt!
Jag blir galen på alla dessa leksaker!
Jag hatar att ha tvätt och disk.
Ordning är vad jag vill ha.
Men så röjer jag upp och städar så tar det ändå två minuter så syns inte det pga alla leksaker överallt...
Trist är det.
När jag är sjuk så känner jag ett än större behov av ordning.
Men det är ju helt fel, för när jag är sjuk orkar jag ju egentligen inte fixa med någonting.
Jag orkar ju inte ens plugga..
Tillåts inte heller av Sprattlarn.
Men det är väl lite det som är grejen.
När jag ändå inte kan plugga men är hemma, då skulle jag önska att jag kunde fixa här hemma!
Längtan efter sommarlovet är stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0