Födelsedag!

Idag fyller jag år!
Så igår bar det av mot Lysekil för att fira mig över kvällen och natten.
Fick sällskap på bussen av finaste Ogge.
En trevlig busstur med andra ord.
Väl framme så gick vi av tidigare och tog en promenad ner mot stan där vi mötte vi upp Maisa och Kenny.
En sväng till Lekplatsen i parken så Tiili fick leka lite och äta något.
En promenad bort mot havsbadet och sedan hem till mamma, Maisa följde med dit.
Där lämnade vi av Sprattlarn innan vi gick hem till Maisa igen.
Det är en himla massa gå när man är hemma i Lysekil.
Inga stadsbusssar och promenaden mellan stan/Maisa och mamma är ca 25 minuters promenad.
Men vad gör det när solen skiner och allt är bra?
Dessutom har man ju lite vana inne efter att ha gått omkring i alla dessa backar i alla år.
Solen sken, livet var bra!
När vi fått gjort oss i ordning lite hos Maisa gick vi till Anna och förfestade lite med lite folk.
När klockan slog 00 så kom de in med två glassar på ett fat och ett ljus.
Det var så gulligt.
Sång fick jag höra oxå, jösses vad vackert de sjunger de raringarna haha.
En sväng till krogen fick det bli oxå.
Här kommer oxå min enda klagan.
Krogen.. Bara barn där, eller ja 18-åringar då.
Det är så tråkigt, Ja! Jag börjar bli gammal och låta gammal oxå tydligen.
Inte nog med att det mestadels var barn på krogen så spelas det så fruktansvärt tråkig musik.
Killen som spelar där borde skämmas ögonen ur sig för han är verkligen värdelös.
När det väl kommer en bra låt, då blandar han upp den med en skräplåt så att allt bara låter förskräckligt.
Trött jag blir på sådant.
Men jag hade roligt iaf!
Sedan var det hem i säng och jag sov bannemig till klockan 12 på dagen idag.
Åratal sedan jag gjorde det sist.
Skönt värre.
Det hade gått bra För sprattlis hos hennes mormor vilket alltid är skönt att höra.
Där har ni så mitt födelsedagsfirande.
Idag gick jag, mamma och Sprattlis ner och åt kinamat på stan.
Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli såpass att det är dags att gå till bussen och åka hem.
Dessvärre är det ett par timmar kvar till dess.
Längtar faktiskt hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0