Trivs

Sprattlarn verkar stormtrivas på sitt dagis och det gör mig glad.
För det lär ju bli några timmar varje dag där framöver oavsett om jag är så förtjust i det eller inte.
Måste ju ha en utbildning...
Så känns det åtminstonde väldigt bra att hon verkar trivas så bra och är så glad när hon är där.
Söta dockan.
Åt lite mat när vi kom hem sedan däckade hon mer eller mindre...
Men lär väl vakna om en stund igen.
Hade ju varit bättre om hon varit vaken ett par timmar till efter hemkomst så hon sov resten av natten sedan.
Men inte värt att tvinga ett trött barn att vara vaket.
Då blir det ingen rolig tid tilsammans de timmar man får per dag iaf och det vill man ju ha, roliga och mysiga timmar tillsammans innan nästa dag börjar.

Kommentarer
Postat av: kim

hur långa dagar ska hon vara där? Ja har turen som läser komvux och inte har så många lektioner så ja kan hämta tidigt vissa dagar.

2010-09-04 @ 13:38:22
Postat av: Joanne

Varje vardag blir hon där för att det ska bli en rutin.

Jag kommer inte vara i skolan varje dag, men kommer likväl behöva plugga de dagar jag är hemma.

Kommer därmed kunna hämta tidigare vissa dagar och det känns bra.

Speciellt om vi kan få till en bra kvällsrutin oxå där vi båda är glada och mysiga innan det är sova för natten som gäller.

2010-09-04 @ 18:30:54
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: kim

Wille kommer också gå varje dag, två långa och tre korta, ev blir han ledig på fredagar om jag hinner med skolan. Pluggar ju heltid så ja får ju ha honom heltid om det behövs. Han är ju iof ett VÄLDIGT aktivt barn och jag tror ändå han kan behöva några timmar varje dag och få rasa av sig.

Sen älskar han ju redan dagis, så det känns bra.

Kvällarna tror ja är extra viktiga att man får trevligt på, att det inte bara blir hets att äta middag och sen göra kväll för att sova. Men med lite framförhållning och planering så borde det nog gå.

Oj oj va långt det blev

2010-09-06 @ 20:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0