Bättre

Senaste dagarna som Sprattlarn har varit på dagis så har hon sovit bra tider där.
En gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen.
Lagom tills jag hämtade idag vid 16 så vaknade hon.
Senare än 16 är det inte värt att hon sover om det inte ska bli jobbigt för oss båda.
Så idag nanade hon igen vid halv nio tiden på kvällen och har sovit sedan dess.
Det är väldigt skönt om vi kan få rutin på det.
Jag personligen hade nog gärna sett att hon somnade vid 20 på kvällen redan, men det håller inte kråkan med om.
Somnar hon vid 19 är det kört, då vaknar hon en timme senare och gråter för att hon är trött men vägrar somna om.
Frustrerande värre.
Så 20 låter bra tycker jag, då finns det en möjlighet att hon sover för natten.
Går ju upp vid 7 på morgonen så sömnen behövs ju.
Känner att jag är konstant trött just nu, men hoppas det går över snart.
Insomningssvårigheter är mindre roligt när man måste upp på morgonen...

Kommentarer
Postat av: Kia

Kanske kan du börja lägga henne lite lite tidigare varje kväll för att få henne att somna tidigare. Typ börja med läggningen 5 minuter tidigare och sen ytterliggare lite tidigare?

Men börjar ni få lite rutin på läggningen nu är ju det suveränt! det är så skönt att veta när de somnar..

2010-09-07 @ 19:52:26
URL: http://fragment16.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0