Tandläkaren

Idag har Sprattlarn varit hos tandläkaren för första gången.
Hon har fått alla sina tänder utom de sista kindtänderna som ska sitta längst bak.
Blir inte förvånad om de kommer snart de med, hon sa att det kan dröja tills de är tre år, men med denna farten så lär de väl vara här länge innan dess.
Jag fick ju mina tänder sjukt tidigt jag med.

Flickan har bara sovit tio minuter idag på dagen, om ens det, men glad har hon varit ändå.
Nu kröp hon upp i min famn och stendäckade, lite sent egentligen, men vad gör man då?
Klart hon ska få sova en stund.

Ny overall har hon fått idag oxå.
Tycker det är lite trist att det mer eller mindre bara finns blått och rosa att välja mellan..
Det fick bli en rosa, men hade hellre haft en grön eller lila eller varför inte orange?
Roligt med mycket färg!
Men då kostar de väl så sjukt mycket så det finns det inte pengar till dessvärre.

Nehe, dags att lägga ner lillan lite så hon får sig lite välbehövlig sömn.
=)

Kommentarer
Postat av: Petra

Wow, tandläkarn!!

Hur gick det att öppna munnen och undersöka?! Tandläkarn måste haft bra tålamod? Kan knappt se framför mig hur min Felix (13 mån) frivilligt och utan gråt skulle gå med på en undersökning... !

2010-10-27 @ 20:20:21
Postat av: Joanne

Åh det gick som smort, inga problem hon fick lov att kika utan problem, de stoppar bara in ett finger lite grann och kikar snabbt över vilka tänder som kommit, mer är det inte. Bara massa information utöver det, nästan uteslutande sådant man redan visste om, men irriterade mig på att de tjatade om detta med att ungar inte ska äta godis och annat sockigt, men flingor var tydligen helt ok som frukost!? Knas, påpekade detta men då sa det "självklart sockerfria då!!" Men det sa de ju inte till start så är nog många som inte tänker över det..

2010-10-27 @ 21:43:31
URL: http://sprattlarn.blogg.se/
Postat av: Petra

Okej, det lät ju ganska smärtfritt då :D Det går han nog med på, hehe..

Precis, typ alla flingor innehåller ju socker, man får ju verkligen leta för att hitta nåt som inte har socker i sig!

2010-10-28 @ 13:55:43
Postat av: Cristin

Jag stör mig också jätte mycket på att allt antingen är blått eller rosa... Alla ska tydligen se likadana ut! Skittråkigt är det! Men kolla tradera lite, där finns oftast lite mer färger och för en billig peng, superbra att ha någon att byta med :-) kram!

2010-10-29 @ 09:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0