Igår

Ja, igår fick jag inte skrivit så mycket, det var en rätt så jobbig kväll.
Hålet i örat var bara en sådan typisk småsak som är droppen ni vet.
Det är väl inte det att det var en så jobbig kväll egentligen, men det var lite mycket på en gång.
Hungrig, trött, upp till syster på liten visit då hon fyllde år, trött barn som sov fel tider som inte heller ville äta.
Hade ett arbete jag var tvungen att renskriva och en övertrött, hysterisk dotter och missade en av de ynka två serier jag följer på tv.
Ja kvällar kan ju gå smidigare än den igår.
Har sisådär en fyra kassar med barnkläder och diverse saker i som behöver packas upp och organiseras som jag känner mig lite stressad över.
Jag hittar helt enkelt inte tid just nu.
Men ikväll har allt då i kontrast till igår varit jättelugnt och skönt.
Trots det har inte så mycket blivit gjort.
Har slösat en hel timme på att se på en serie på tv, den andra av de två.
Nu tänkte jag kika på organisering av lillans saker.
Hade behövt göra en rensning i lillans garderob oxå, men vet inte om jag orkar det just ikväll.
Känns lite trist oxå då Ogge ringde igår och ville ha med mig på någon spelning i helgen, jag hade så gärna följt med, men känns inte bra att ha barnvakt två helger i rad för att vara ute så. (min far fyller 60 år nästa helg så ska fira honom då)
Jag går ju aldrig ut med bara kompisar så hade varit roligt, men ja...
Ogge som dessutom till och med lyckades ha framförhållning för en gångs skull och ringa ett par dagar tidigare så jag skulle kunna hinna hitta en barnvakt.
Vet inte ens om jag orkar med två helger i raken haha, men hade varit så trevligt att få umgås med honom en helkväll så, det var längesedan.
Lite deppigt inlägg, men i själva verket är idag verkligen en bra dag på alla vis.
Men kände att jag ville skriva av mig lite av gårdagens frustrationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0