Ösregn och Sprutor

Idag skulle vi ner till bvc.
På vägen ner så öppnade himlen sig i ett sånt där härligt örregn med droppar som känns som en hel dl per styck och hela marken var dyblöt inom loppet av en sekund.
Tur att jag hade förberett mig på det, på med regnskyddet på vagnen och den supersöta sovande Sprattlarn och in under tak.
Det är mysigt att sitta så på trappen till en affär och titta på regnet.
Speciellt när man räknat med det och gått iväg i god tid.

Väl på bvc var det läkarkontroll, vägning och mätning och tydligen hade jag helt försträngt det faktum att det var vaccinationsdags igen.
Två sprutor och sedan var det klart.
Sprattlarn fick mat hos Matte Mathiiias och sedan kilade vi till Viking och såg till att vi fick i oss mat.
Jag har tänkt på kebabrulle i flera dagar och idag fick jag i mig en sådan oxå.
Påväg hem gick vi in och hyrde film och då öppnade sig himlen igen tydligen haha.
Men det lugnade sig snart och vi kunde gå hemåt igen.
Sprattlarn sussade igen.

Nu på eftermiddagen somnade hon och sov länge och hon sussr igen.
Feber har hon fått och jag hoppas hon sover igenom det mesta av den och är pigg och glad imorgon igen.
Detta var vår dag!

Kommentarer
Postat av: Http

NICE SITE WELL DONE

2011-01-18 @ 10:38:58
URL: http://http.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0