Om om inte vore kunde kunde kungen varit en flygande elefant

Om om inte vore kunde kunde kungen varit en flygande elefant

Tänk om nätterna drömmer om mig
och livet inte vågar leva mig
Tänk om dagarna tycker jag går för fort fram
och döden är rädd att jag är för smärtsam

Tänk om regnet tycker jag är kall
och vinden anser att jag är för motstridig
Tänk om solen är rädd att den inte kan trösta min kyla
och snön orolig för att landa med huvudet före

Tänk om nyheterna på tv inte tycker jag är intressant
och alla världens sjukdomar är oroliga för att göra mig illa
Tänk om framtiden inte vet hur den vill ha mig
och mitt förflutna inte kan komma över mig

Tänk om kramarna jag ger vill fortsätta hålla om
när jag släpper taget
och kärleken tröttnar på att älska
Tänk om november ser mig som grå och eländig
och julklapparna inte vill öppna mig

Tänk om natten känner sig ensam då jag sover
och morgonen glömmer att väcka mig
Tänk om livet tröttnar på mig


Tänk om livet gör slut...




Av Malin Alexandersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0