Nya rutiner

Idag inför vi nya rutiner.
Lillan får inte somna om nu på förmiddagen så som hon brukar göra.
Utan först efter lunch får hon sussa.
Då kommer hon få sova nästan så länge hon vill (vilket sällan är så länge) och sedan är det inte någon mersova för henne förens efter gröten ikväll.
Så att hon kanske kan sussa i en bra tid på kvällen.
Framförallt sova större delen av sovtimmarna på natten.
Det behövs inte två sovtillfällen på en dag.
Inte om man sover som de flesta andra barn gör.
12 timmarspass verkar det som om de flesta av kompisarnas barn sover.
20-08 typ.
Det vore perfekt enligt mig.
21-08 funkar oxå.
Så gör det inget om hon så är vaken hela dagen även om hon aldrig skulle orka det tack o lov haha.
Just för att om jag bara får ett par timmar på kvällen där jag får vara jag utan att ha en bebis liggandes på mig så är jag nöjd.
Jag kan gå upp tidigt om jag bara får de timmarna på kvällen.
Jag vet att 08 inte är tidigt för de flesta, men för mig är det det!
Det kommer alltid räknas som tidigt för mig då allt innan 09 är tidigt i min värld.

Så nu får vi se hur det går med rutinerna nu då.
Stackarn är ju redan trött och det är två timmar kvar till lunch...
Leka, leka, leka som gäller nu då hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0