Nåja..

Ja vad ska man säga då?
Hon sov lite mer än en halvtimma.
Sedan var hon klarvaken igen.
Hon som var så trött..

Nu har hon fått mat och är dödstrött igen och ja, det är långt kvar tills hon ska sova igen.
Hade hon sovit i en timme bara så hade det varit lugnt nu.
En halvtimme däremot räcker inte.
så nu är hon gnällig som tusan.
Stackarn, vill vara i knät, men när hon kommer upp i knät så ska hon klättra omkring.
Ska bli intressant detta.
Hon får gärna sova i fem minuter som en powernap om det inte vore för att jag vet att hon däckar i över en timme och sedan är grinig som tusan när hon vaknar för att hon fortfarande är trött haha.
Hon är lite knasig min lilla.
Hon sover minimalt lite för att vara i denna åldern.
Vilket gör att jag måste organisera upp när hon sover annars går det inte i längden.
Att sova efter klockan 16 är inte ok, för då sover hon inte när hon ska ikväll.
Klockan 18 kan hon få lov att sova som allra tidigast.

Jag har rådgjort med BVC om detta så att ni vet det oxå.
Allt är efter deras råd.
Själv är jag lite skeptisk med tanke på hur sjukt trött hon är på eftermiddagen nu.
Men man ska inte förkasta innan man testat.
Så klcokan 18 är det gröt idag och sedan får hon sova om hon vill det.
Just nu inväntar jag övertrötthet så hon kan vara vaken ett par timmar till.
Blir nog bra detta med när det gått en vecka och vi båda vant in oss vid detta.
Hittills så har hon ju fått sova när hon velat, men det fungerar inte i längden och det var jag medveten om redan innan, men var helt ok sålänge det faktiskt fungerade.

Nu ska cvi se om lite bollkastande kan hålla fröken lycklig.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0