Fönstertvätt

Idag har jag varit igång ska ni veta!
Började med att vi åkte in till Munkedal för att handla nappar till prattlarn då hon lyckats slarva bort två på två dagar.
Hon som aldrig lyckats med detta tidigare.
Inte en enda napp tidigare har försvunnit.
Nya nappar har hon nu iaf.
Vi åkte även in på Jimmys blommor.
Lavendel och en Stor kruka handlade vi där.
Mor var lite besviken över att det var så ont om plats i bilen för annars kunde hon köpt mer blommor och ja, det var ju lite trist faktiskt.
In på Mannes gick vi en sväng oxå.
Sprattlarn skulle ju ha mat så det fick hon på fiket där.
Efter mat så snubblade jag såklart över en servis som jag blev kär i.
Billigt oxå.
Har velat ha en ny ett bra tag och nu slog jag till även om jag egentligen inte anser mig ha råd.
Men det var ett klipp.
6 Tallrikar, 6 Assietter, 6 skålar och 8 muggar för ynka 220:-
Vad säger man liksom?
Ja tack.
De ser lite gammalmodiga ut, men jag gillar det!
Nu är bara problemet vad jag ska göra med min gamla servis.
Ska se om jag inte kan få iväg det till loppisen.

Väl hemma så kom Matte Matthiiias upp.
Han hade köpt med sig jordgubbar.
Mumma.
Så dessa åt vi och sedan tog vi en promenad via stranden och upp till konsum.
Han bestämde att vi skulle äta mat och vi handlade till det och fixade ihop Tacos till middag idag.

Sedan har jag, dammsugit, tvättat fönster, städat balkongen, städat framsidan, plockat ner gardiner i köket, packat en låda till, nattat barn och duschat.
Om jag inte hade haft Matte vet jag inte vad jag hade gjort.
Tack gode gud för Matte.

Jag måste skaffa fler lådor, för de börja bli fulla nu dessvärre.
Ska även upp till Konsum och köpa ett gäng papperskassar, de kan man inte fylla med så mycket mer än att man orkar bära dem dessutom.

Egentligen hade jag velat ha gjort mer idag.
Men orkar faktiskt inte det och ska nog hoppa i säng snart.
Imorgon är det ju namngivning för lilla Sol i Mölndal, så massa åka tråkg bil blir det.
Suck..
Men kul att hälsa på Sol!

Just det ja! Måste ju packa en kasse till henne ja!
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Carina

Tips:finns röda, lite mindre säckar på coop med knythandtag. D e toppen o packa kläder, täcke, kuddar o annat mjukt i :-))

2010-05-23 @ 22:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0