Betala installationen...

Jag blir bara mer och mer irriterad på Uddevalla hem...
I min lägenhet har badkaret blivit utplockat då lägenheten blev handikappanpassad för förre hyresvärden.
Om jag nu vill ha dit ett badkar igen så får JAG betala installationen av det.
Detta skulle kosta mig 700 kronor.
Till saken hör att det bara är en duschslang och munstycke i badrummet, det finns inte ens en golvlist, ingenting som säger att det faktiskt ÄR en dusch.
Det kommer därmed vara ett mindre hav där inne efter att man duschat.
Jag är lagom sur..
Jag är tydligen den som ska göra allt jobb, ringa målare och mattläggaren, och även beställa badkar plus betala installationen..
Det är absurt.
De som gnäller på Lysekilsbostäder vet fan inte hur bra de har det.
För de får allt servat på ett fat mer eller mindre.

Denna flytt är inget jag gör med glädje från början och jag blir bara mindre och mindre sugen hela tiden.
Speciellt när det är sånt här.
För jag måste ha ett badkar..
Jag hade aldrig tackat ja till lägenheten om jag hade vetat att badkar inte ingick i det hela, det var ju en av fördelarna med lägenheten.
Nu istället ska jag behöva punga ut 700 kronor från min ekonomi, som inte ens tillåter mig att köpa skor för 200 på en månad, för att få något som jag anser vara standard utrustning.
Många fler med mig anser att en ordentlig dusch (med list på golvet!) eller ett badkar är vad man kan förvänta sig när man flyttar in i en lägenhet.
Ingen har meddelat mig att det var såhär innan.
Eftersom jag vet att Lysekilsbostäder aldrig skulle få för sig att göra så har jag aldrig ens tänkt tanken att jag skulle behöva beställa och betala för att få dit ett badkar..
Sjukt besviken är jag.
De pengarna finns bara inte...
Jag har inte en badbalja till lillan heller då enda sättet att bada henne på är att bada med henne om man int vill att hon ska dränka sig.
Duscha henne är ju bara skrattretande..
Nej, usch vad besviken jag är...

Kommentarer
Postat av: Gubbfan

Lika bra att du vänjer dig.

Om några år sitter du där med en egen kåk med en härlig trädgård där Tiili kan leka bland blommande äppelträd.

Och då får du betala/göra allt själv.

:-)

2010-05-20 @ 07:51:16
URL: http://gubbfan.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

kontakta hyresgästföreningen för jag tror inte dom får göra så.. är du inte medlem gör det inget dom hjälper dig ändå

2010-05-20 @ 09:07:45
Postat av: Carina

Vi har inget badkar men Wille har hela tiden badat i balja på duschgolvet.. Finns billiga på öb som funkar bra även nu när han snart e 4 år.. Sen kan ju jag sakna badkar ibland ändå..

2010-05-20 @ 20:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0