Torka

Jag vet att det varit torka på bloggen idag.
Men det hela beror på att min lilla docka vaknade när jag lade mig och det tog säkert en timma att få henne att somna om, minst.
Och hon vaknade supertidigt.
Somnade om efter ett tag och jag fick sovit lite till oxå.
Sedan bar det av till föräldrafika på Bvc.
Trevligt var det och jag måste säga att jag verkligen gillar min nya bvc sköterska!
Efter detta bar det av hem igen och Jimmy kom in genom dörren strax därefter.
När han gick så kom mamma och Tilda.
Lillan var kinkig värre och krånglade med sin mat samtidigt som jag försökte laga mat till oss.
Tilda tog över matlagningen och lillan fick i sig resten av maten.
Så kunde även vi äta.
Tur det säger bara, för lillan somnade en liiiiten stund efter maten någon gång och sedan vart hon vaken från 17 ungefär fram tills nu.
Hon har varit kinkig, klängig, skrikig och helt ärligt riktigt jobbig faktiskt.
Jag har sjukt ont i min rygg nu.
Tur att även det jobbiga går över.
Och helt ärligt, vilket barn är inte jobbigt då och då?
Det är ju inte ofta jag tycker det.
Men idag har hon faktiskt varit det.
För inget dög.
Att vara på golvet och leka var inte bra, att leka med mamma var inte bra, att sitta i mammas knä var inte heller bra för då skulle det klättras och gnällas konstant.
Ja, så fortsatte det.
Nu sover hon äntligen och är världen sötaste och goaste igen.
Så nu kommer det inte dröja allt för länge innan jag lägger mig brevid henne och gosar.
Det var tur man fick i sig mat tidgare, annars hade jag fått hoppa över ätandet idag. :S
Skulle inte orkat laga någe nu.
Det är skönt att veta att även de jobbigaste stunderna snart är förbi.
De varar ju bara några timmar i stöten per gång ändå.
Älskade Dockan.
Det kan ju inte vara lätt för henne heller när hon inte blir nöjd

Detta är iaf orsaken till bloggtorkan idag.
Hoppas ni har överseende.
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0