Spelet

Spelet är ju bra till mer än bara nöje.
Helt plötsligt sitter man och får tränat sin engelska oxå.
Vilket behös då man inte skriver så mycket på engelska till vardags.
När man sitter och talar med någon borta i Amerika på chatten så får man verkligen träna.
Men man lär känna mycket folk man aldrig annars skulle träffa eller prata med.
Det är roligt, man hittar liksom alltid något gemensamt att prata om även utanför spelet, någon som älskar mat som kommer med middagstips, någon som är datakunnig som få, någon somhar barn i samma ålder, en anan som bott i samma stad som man själv förr i tiden.
Världen är liten ändå på samma gång som den är så stor!
Kattuppfödare och utlandssvenskar, allt mellan 13 och 75 i åldersspann.
Man lär sig.
Dessa människor får mig oxå att skratta flera gånger om dagen.
Vissa kanske tycker jag är nördig med mitt spel.
Men det är inte ett osocialt spel iaf, även om många inte inser det så är det nog det mest sociala jag har ibland med vuxna människor. SÅ som när vi mer eller mindre var instängda under snöstormen.
Tack god gud för mina allianskamrater då.
Det är min stund att vara vuxen och inte prata bara barn.
Vilket det lätt blir att man gör annars eftersom de flesta jag umgås med har just barn.
Inte så, jag gillar att prata barn och graviditete, men det är skönt med lite variation oxå.
Nej, jag nattsvammlar som ni kanske märker.
Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0