Sommartid!?

Idag vaknade jag och satte på datorn och den visar att klockan är en timme mer..
Min hjärna börjar jobba, vilket tar lång tid när jag är nyvaken.
Jag tittar på sovrumsklockan igen.. Ställer om den.
Går ut i köket.
Tittar på den och ställer om den.
Tänker att det inte är fel på min dator iaf.
Hmm..
Sommartid såhär tidigt...?
Stämmer det?
Varför har ingen sagt något?
De säger ju alltid något alltid annars.
Annars får man höra det i en vecka av allt och alla att klockan ska ställas om, speciellt när det är till sommar tid.
Nu vaknar man och undrar vad det är som sker..
Men visst är det skönt!
Trots den mindre timmen att sova på.
Det känns änu skönare att jag inte ens tänkt tanken på somartid utan bara njutit av nuet.
Jag har varit nöjd med nuet hela tiden sedan lillan kom känns det som.
Jag längtar inte framåt hela tiden.
Det är ju att längta sig ur livet.
INget jag planerar att längta efter.
Så nu har vi då sommartid.
Vet att det knasade sig lite med lillans mattider sist det ändrades, får se hur det blir idag.
Välkommna in i sommartiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0